تولید محتوا صوتی

از اصطلاح پادکست (Podcast) امروزه با دو معنای عام و خاص استفاده می‌شود.

معنای خاص و مفهوم دقیق و اصلی پادکست،فایلهای صوتی است که بر روی سرورهای مشخصی آپلود می‌شود و شما می‌توانید به کمک برنامه‌هایی که برای گوش دادن به پادکست طراحی شده‌اند، مشترکِ ‌‌آنها بشوید یا اصطلاحاً Subscribe کنید.

همچنین معمولاً امکان دانلود پادکست هم برای شما فراهم می‌شود و مجبور نیستید همیشه به صورت آنلاین به آن‌ها گوش بدهید.

بنابراین وقتی از اصطلاح پادکست به معنای دقیق آن استفاده می‌کنیم باید دو ویژگی زیر وجود داشته باشد:

 شما بتوانید مشترک (Subscriber) آنها بشوید.

 یک سلسله فایل صوتی وجود داشته باشد و نه صرفاً یک فایل صوتی (در غیر این صورت، مشترک شدن هم معنایی ندارد).

دلایل مختلفی وجود دارد که می توان از پادکست استفاده کرد؛ مهم ترین دلایل تولید محتوا صوتی موارد زیر را شامل می گردد

مزایای استفاده از پادکست

به دلیل حجم کم آن می‌توان پادکست خود را در سایت مورد نظر استفاده کرد بدون اینکه حجم و سرعت سایت را به خطر بیاندازد.

تمام محتویات صوتی بدون محدودیت خاص و همچنین اطلاعات نام تجاری و توضیحات محصول می تواند در دسترس کاربران نابینا قرار بگیرد.

به راحتی می توانید در پادکست برای توسعه محصولاتتان، باافزدون جزئیات بیشتر، انجام گیرد.

در زمان های مرده می توانید مطالب مفید را گوش کنید مانند ترافیک؛ تاکسی ؛ اتوبوس پادکست مورد نظر خود را می توانید علاوه بر کامپیوتر در دیگر دستگاه های پخش موسیقی هم گوش کنید.

محتوای پادکست بدون نیاز به اینترنت قابل استفاده است.

کاربرد های پادکست

پادکست‌های صوتی کاربردهای فراوانی برای شرکت های بزرگ و کوچک و همچنین برای اشخاص مختلف به همراه خواهد داشت.

معنای عمومی‌ترِ پادکست چیست؟

امروز بسیاری از مردم و حتی فعالان حرفه‌ای تولید محتوا، خود را به تعریف بالا مقید نمی‌کنند.

به همین علت پادکست محدوده‌ی بسیار گسترده‌تری را شامل شده است:

 اصطلاح پادکست برای مجموعه فایل‌های صوتی که در وب‌سایت‌ها یا شبکه های اجتماعی عرضه می‌شوند نیز به کار می‌رود. حتی اگر امکان مشترک شدن برای آنها در نظر گرفته نشده باشد.

 اصطلاح پادکست گاهی برای مجموعه فایل‌های ویدئویی نیز به کار می‌رود. حتی بسیاری از نرم افزارهای استفاده از پادکست، امکان مشترک شدن سرویس‌های ویدئویی را نیز برای شما فراهم می‌کنند.

 

بنابراین ما در متمم معمولاً از اصطلاح مجموعه فایلهای صوتی استفاده می‌کنیم تا بهتر مشخص شود که منظورمان چه نوع محتوایی است.

با این روش، علاوه بر پادکست‌های واقعی و کلاسیک (با امکان Subscribe کردن)، فایلهای صوتی وب‌سایت‌ها (مانند رادیو مذاکره و رادیو متمم)، مجموعه فایلهایی که در نرم افزارهای پیام رسان یا شبکه های اجتماعی عرضه می‌شوند و حتی CD‌ها و DVD‌های صوتی هم شامل بحث ما خواهند شد.

آینده‌ی فایل‌های صوتی و پادکست‌ها چه خواهد بود؟

طبیعی است با توجه به سرعت بالای تغییرات در فضای دیجیتال، پیش‌بینی تغییرات در افق زمانی بلندمدت (مثلاً پنج سال یا بیشتر) امکان‌پذیر نبوده یا لااقل چندان دقیق نیست.

اما مشخصاً در افق زمانی دو تا پنج سال عموم صاحب‌نظران معتقدند که روند گوش دادن به فایل‌های صوتی و پادکست‌ها افزایش خواهد یافت.

اتصال دائمی و پیوسته به اینترنت توسط موبایل‌ها و نیز گسترش خودروهایی که اتصال دائمی اینترنت دارند، در کنار رواج یافتن خودران‌ها، می‌تواند روند رو به افزایش مصرف محتوای صوتی را حفظ کرده و حتی تشدید کند.

کاربرد پادکست

1 در شرکت ها بخش روابط عمومی از پادکست ها برای برقراری ارتباط با مشتریان از روش پادکس صوتی استفاده می کنند تا ارتباطات قوی تری ایجاد کنند و همچنین رضایت مشتریان را در پی خواهد داشت.

 2 کسب و کارهای که در حال فروش کتاب کاغذی هستند به دلیل کاهش گرایش افراد به خواندن کتاب شروع به تولید پادکست صوتی کرده‌اند.

 3 تولید مطالب آموزشی برای کاربران در اینترنت از طریق پادکست های صوتی صورت خواهد گرفت.

 4 ساخت وبلاگ ها بصورت پادکست های صوتی و ارتباط برقرار کردن با کاربران به صورت صوت صوت صورت خواهد گرفت.

 5 استفاده تبلیغات‌های محصولات، شعر شعرا، رپرتاژ و گزارشگیری و. بصورت پادکست های صوتی و در اینترنت قرار دادن.

 6 سخنرانی ت مدارها، استادان، مدرسان و. به صورت پادکست های صوتی و در اختیار کاربران قرار دادن.

چرا همین حالا باید برای وب سایتتان باید پادکست تولید کنید؟

  • ارتباط با مشتریان خود را تقویت خواهید کرد.
  • همراستا با رقبا در حرکت خواهید بود.
  • بازگشت کاربران به سایت خود را افزایش می‌دهید.
  • رتبه وب سایت خود را افزایش می دهید.
  • مطالب شما همیشه در دسترس هستند.
  • تهیه محتوای اولیه براساس نیاز مخاطب
  • داشتن تجهیزات مرتبط با تولید محتوای صوتی
  • داشتن تیمی قدرتمند در جهت تولید پادکست
  • انتخاب گویندگان برتر جهت ضبط صدا

 

منبع : سایت متمم


آموزش تولید محتوا پادکست ,صوتی ,های ,استفاده ,تولید ,اینترنت ,خود را ,صوتی و ,پادکست های ,های صوتی ,مشترک شدن ,برای مجموعه فایل‌هایمنبع

اهمیت تولید محتوای با کیفیت در سئو

تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا چیست ؟

تولید محتوا صوتی، پادکست چیست؟ | فایل صوتی و پادکست

نحوه تولید محتوا - استراتژی تولید محتوا و نکات ضروری 2019

هدف از تولید محتوا چیست؟

۵ اشتباه در تولید محتوا که باید از آن ها اجتناب کنید

مشخصات

آخرین جستجو ها

دانلود برنامه اندروید و موبایل قیمت بهترین لاستیک سواری خارجی تیزهوش ها جهان نما دانلود جزوات و پاورپوینت charter724 iranianbrightway سایت پوکر سفارش اینترنتی لوازم یدکی لودر هپکو دختر کفشدوزکی وگربه سیاه