تکنیک های شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند برای تولید محتوا هدفمند

تولید محتوا بدون شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند کاری بیهوده است. بدون هدف گذاری تاثیر فعالیت های شما بسیار پایین خواهد بود و شناسایی کلمات هدف را باید حتی قبل از تولید محتوا انجام دهید. برای انتخاب بهترین کلمات باید سه پرسش اساسی را از خود بپرسید:

  1. کاربران چه عباراتی را بیشتر جستجو میکنند؟
  2. این عبارت چقدر برای شما درآمد زایی خواهد کرد؟
  3. در هر عبارت چقدر رقابت وجود دارد؟

ابزارهای گوناگونی برای شناسایی کلمات هدف و میزان جستجوی هریک از آنها وجود دارد ولی در حال حاضر این فرآیند کمی پیچیده و دشوار شده است. در این مقاله از سری آموزش سئو مبتدی

 تلاش میکنیم بهترین تکنیک های موجود برای شناسایی کلمات هدف و مهمترین اشتباهات رایج در استفاده از این کلمات را به شما معرفی کنیم.

۱- کاربران چه عباراتی را بیشتر جستجو میکنند؟

اولین سوالی که در سئو از خود میپرسیم آن است که، در چه عباراتی باید جایگاه کسب کنیم. در اولین قدم براساس تجربه و دانش خود لیستی از کلمات ارزشمند تهیه میکنیم ولی ممکن است انتخاب ما با فرهنگ عمومی کاربران متفاوت باشد. ما به دنبال روش هایی برای تعیین میزان محبوبیت این عبارات در میان عموم کاربران هستیم.

ابزار Keyword Planner، بررسی میزان جستجوی کلمات

Keyword Planner توسط گوگل و بعنوان یکی از ابزارهای جانبی Google Adwords طراحی و معرفی شده است. هدف اصلی این ابزار کمک به افرادی است که قصد دارند از سرویس تبلیغات گوگل استفاده کنند. شما میتوانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در آن وارد کرده و میزان جستجو، سطح رقابت و هزینه مورد نیاز برای تبلیغات را دریافت کنید.

با توجه به اطلاعاتی که در keyword planner ارایه میشود به سرعت به یک ابزار ارزشمند برای متخصصین سئو و مرجعی برای تعیین میزان جستجوی کلمات در گوگل تبدیل شد.  البته گوگل نیز متوجه این استفاده از ابزار خود شد و شرایط استفاده از آن را دشوار کرد. در حال حاضر تنها زمانی به اطلاعات دقیق جستجو دسترسی دارید که یک کمپین تبلیغاتی فعال در گوگل ادوردز داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله آموزش کار با ابزار keyword planner را مطالعه نمایید.

شناسایی کلمات کلیدی پرجستجو با keyword planner

برای کار با ابزار keyword planner چند نکته مهم را در ذهن داشته باشید:

  • اعداد ارایه شده در این ابزار برای تعداد ورودی های شما هنگام تبلیغات در گوگل هستند و با آمار واقعی جستجو در گوگل اختلاف دارند.
  • هنگام آنالیز جستجوی یک کلمه به روند صعودی یا نزولی بودن جستجو طی یک سال گذشته توجه کنید.
  • حتی اگر رتبه ۱ گوگل باشید تنها میتوانید ۵۰ درصد از این جستجوها را به خود اختصاص دهید.
  • میزان رقابت پذیری کلمات در این بخش تنها براساس استانداردهای سئو نیست بلکه میزان تبلیغات در گوگل و هزینه آنها نیز در آن تاثیرگذار است.

به پیشنهادات گوگل هنگام جستجو توجه کنید

یکی از روش های یافتن کلمات ارزشمند، جستجوی عبارات مورد نظر خود در گوگل است. زمانیکه شروع به تایپ کردن میکنید گوگل پیشنهادات مرتبط با عبارت شما را نمایش میدهد. این پیشنهادات براساس جستجوهای انجام شده توسط عموم کاربران در گوگل است. در واقع پیشنهادات گوگل هنگام جستجو پرطرفدارترین عبارات جستجو شده در گوگل هستند.

بهترین کلمات کلیدی پیشنهاد شده توسط گوگل

همچنین در انتهای نتایج گوگل پیشنهاداتی به شما نمایش داده میشود که از نظر معنایی با عبارت جستجو شده توسط شما مرتبط هستند و بیش از سایر عبارت ها جستجو میشوند. این عبارات معمولا طولانی هستند و دقیقا به هدف کاربر اشاره دارند.

استفاده از ابزار kwfinder

یکی از ابزارهای مناسب برای تخمین میزان جستجوی کلمات کلیدی ابزار kwfinder.com است. در صورت ثبت نام در این سایت میتوانید روزانه ۵ عبارت را به صورت رایگان بررسی کرده و میزان جستجو و رقابت پذیری آن را مشاهده کنید. این عبارت دو فاکتور جستجو و رقابت را همزمان برای شما تحلیل کرده و برخلاف keyword planner میزان رقابت را براساس استانداردهای مهم سئو تخمین میزند.

شاید تنها ایراد این ابزار ضعف نسبی آن در تخمین عبارات فارسی و بررسی سایت های ایرانی باشد که بنظر میرسد این مشکل نیز به مرور زمان برطرف خواهد شد. به طور کلی میتوان گفت در شرایط فعلی آمارهای kwfinder معیار قابل اعتنایی برای تعیین میزان جستجوی کلمات کلیدی است.

میزان جستجوی کلمات کلیدی با kwfinder

2- این عبارت چقدر برای شما درآمد زایی خواهد کرد؟

گاهی اوقات تعداد بالای جستجوی یک کلمه موجب میشود که به هدف اصلی ما تبدیل شود در حالیکه این کلمه از نظر اقتصادی مناسب زمینه کاری ما نیست. بعنوان مثال تصور کنید که شما یک شرکت خدماتی در زمینه تعمیرات موبایل و تبلت هستید. هنگام آنالیز کلمات کلیدی متوجه میشوید که عباراتی مانند موبایل یا تبلت جستجوی بسیاری بالایی دارند و تصور میکنید که اینها میتوانند برای شما ارزش آفرین باشند.

تنها کلماتی برای ما ارزشمند هستند که بتوانیم آنها را به پول تبدیل کنیم، کاربری که عبارت موبایل را گوگل جستجو میکند خیلی بعید است که به دنبال تعمیر گوشی همراه خود باشد و حتی اگر شما در رتبه یک گوگل باشید سایت شما را انتخاب نخواهد کرد. اگر هم انتخاب کند به سرعت از آن خارج خواهد شد.

کلماتی برای ما ارزشمند هستند که جستجوی بالایی داشته و مستقیما به خدمات یا محصولات ما مرتبط هستند.

۷۵ درصد جستجوهای کاربران بیش از سه کلمه است

در حال حاضر فرهنگ جستجو در گوگل تغییرات بسیاری نسبت به گذشته داشته و کاربران دریافته اند که جستجوی عبارات طولانی پاسخ بهتری از طرف گوگل دریافت میکند. این عادت به قدری همه گیر شده است که هم اکنون بیش از ۷۵ درصد جستجوهای کاربران را عبارات سه تا شش کلمه ای تشکیل میدهد.

شاید مهمترین دلیل شکل گیری این فرهنگ را بتوان بخش پیشنهادات گوگل هنگام جستجو دانست زیرا به محض آنکه کاربر شروع به جستجو میکند با پیشنهاداتی مواجه میشود که عموما طولانی بوده و به موضوعی مشخص که تولید محتوای اختصاصی شده است اشاره دارند. همچنین تنوع محتوای موجود بر روی اینترنت موجب میشود کاربران با استفاده از ترکیبات طولانی تر موضوع دقیق جستجوی خود را برای گوگل مشخص کنند.

این فرهنگ میتواند برای ما یک فرصت باشد؛ زیرا تعداد جستجوی این کلمات در گوگل پایین است (تنوع عبارات زیاد است) در نتیجه رقابت در کلمات کلیدی طولانی و هدف گذاری روی آنها بسیار ساده تر است. سایت های کمی به این فکر افتاده اند که روی عبارات کم جستجو هدف گذاری کنند در حالیکه همین عبارات کم جستجو دقیقا معرف نیاز کاربران هستند.

۷۵ جستجو ها کلمات کلیدی طولانی هستند

بعنوان مثال ممکن است تعداد کاربرانی که عبارت “تعمیر گوشی سامسونگ در تهران” را جستجو میکنند بسیار پایین تر از افرادی باشد که “گوشی سامسونگ” را جستجو کرده اند. ولی این افراد دقیقا مشتریان شما هستند و نرخ تبدیل آنها بسیار بالا خواهد بود.

کلمات طولانی ارزش بالایی دارند زیرا هدف اصلی کاربر هستند و میزان رقابت در آنها بسیار پایین است.

3- در هر عبارت چقدر رقابت وجود دارد؟

سومین فاکتور برای سنجش ارزش کلمات کلیدی میزان رقابت است. برای تعیین میزان رقابت روش های زیادی در دسترس نیست. شاید بهترین روش برای انجام این کار جستجوی عبارت مورد نظر در گوگل و بررسی نتایج پیشنهادی توسط گوگل است. مهمترین رقبای شما همان هایی هستند که هم اکنون جایگاه خوبی در نتایج گوگل دارند. برای بررسی رقبای خود به موارد زیر توجه کنید:

  1. عبارت جستجو شده چقدر به عنوان صفحه شباهت دارد؟
  2. سایت رقیب شما یک سایت تخصصی است یا عمومی؟
  3. رتبه الکسا و جایگاه کلی این سایت چطور است؟
  4. طراحی داخلی و هویت بصری سایت چگونه است؟
  5. میزان فعالیت کاربران و ارسال دیدگاه یا اشتراک گذاری را بررسی کنید.
  6. صفحه اصلی سایت در این عبارت جایگاه کسب کرده یا یکی از صفحات داخلی؟

هر یک از این فاکتورها میتوانند بر رقابت پذیری کلمات کلیدی تاثیرگذار باشند ولی تبدیل این فاکتورها به یک معیار مقایسه ای کمی دشوار است. در حال حاضر ابزارهایی هستند که میزان رقابت در یک کلمه و میزان اعتبار یک سایت را مشخص میکنند که در میان آنها سایت kwfinder اطلاعات کامل تری به شما ارایه میدهد. این ابزار را کمی بالاتر معرفی کردیم و پیشنهاد میکنیم که از امکانات آن بهره بگیرید.

دقت کنید که سخت بودن یک کلمه به معنی فراموش کردن آن نیست، کار را با کلمات ساده تر آغاز میکنیم ولی در درازمدت کلمات دشوار را نیز خواهیم گرفت.

تا این مرحله از سری آموزش سئو مبتدی اطلاعات زیادی در مورد سئو و فاکتورهای تاثیرگذار بر آن کسب کردیم و کلمات کلیدی هدف را شناسایی نمودیم. در مقالات بعدی مراحل تولید محتوا و معرفی آن در سطح اینترنت را خواهیم آموخت.

منبع : وبسیما


آموزش تولید محتوا گوگل ,کلمات ,جستجو ,میزان ,عبارت ,یک ,کلمات کلیدی ,در گوگل ,است در ,تولید محتوا ,میزان رقابت ,میزان جستجوی کلمات ,برای تعیین میزان ,گوگل هنگام جستجو ,شناسایی کلمات کلیدیمنبع

اهمیت تولید محتوای با کیفیت در سئو

تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا چیست ؟

تولید محتوا صوتی، پادکست چیست؟ | فایل صوتی و پادکست

نحوه تولید محتوا - استراتژی تولید محتوا و نکات ضروری 2019

هدف از تولید محتوا چیست؟

۵ اشتباه در تولید محتوا که باید از آن ها اجتناب کنید

مشخصات

آخرین جستجو ها

اجناس فوق العاده تیدا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. ژینا کالا خرید اینترنتی لاستیک گوگل عشق و دوستی دانلود آهنگ و زیر هیچکس و زیر کانکس اسکابن : تولید کانکس و خانه های پیش ساخته مدرک دانشگاهی استعلام آنلاین شب که میشه